Power In Numbers in Parallel Universe

ニュージーランドのオークランドでどうにかこうにか永住権を取ったデータアナリストをしている人のブログです。

Bee (Aloe Blacc + Cradle) - Still a Rose 対訳

 

Still a Rose

Still a Rose

  • Bee (Aloe Blacc + Cradle)
  • ヒップホップ/ラップ
  • ¥150

日本が世界に誇るメロディアストラック集団Cradle。

そのCradleがAloe Blaccと組んだユニットがこのBee。

中でもメロディーのよさと、アローの控えめだけれど感情的な歌声が冴えわたるのがこの曲。

今回は歌詞の和訳を載せちゃうよ!

[Verse 1]

Feels like we got a thousand miles to go, buddy.
この先何千キロもあるように感じるよな、相棒

By any other name your still a rose.
もしほかの別の名前だったとしても、君はやっぱりローズだよ

Nice to know we’re on the same road,
pretty sure it’s the best we could have chose,
either way I would have found you I suppose, buddy.
同じ道を歩むって知ったときはうれしかったし、
これが僕等にとってベストだったんだと思う
でもどっちにしたって、僕は君を見つけてたよ、相棒

It's funny how life works it's self out,
not sure I could explain it anyhow.
人生ってなんとかなっちゃうもんだよな、
どうやって説明したらいいのかわからないけど

If I had known, if my tomorrow could have ever look like this,
I would probably count the minutes and doubt.
もし明日がこんな感じになるんだって、もしもわかってたら、
多分しばらく考えてから、疑問に思うんだ

[Refrain]
By any other name your still a rose, buddy,
come rain or shine our love will grow.
Like a flower from the garden
他のどんな名前だったとしても、君はローズだ
雨や陽の光でオレらの愛は育つんだ
庭に咲いた花のように

and I'll give you my heart and soul, forever more,
それから僕のすべてを捧げるよ、永遠に

 

Feels like we got a thousand miles to go, buddy.
まだ何千キロもあるね、相棒

So nice to know were on the same road,
一緒に歩めて本当にうれしいよ

 

and if things were not the same here,
or you were just a stranger.
もし今と同じ世界にいなくても、
もし君がただの他人でも

By any other name your still a rose.
他の何だって君はやっぱりローズだよ

[Verse 2]
Seems like we've weathered a few storms.
嵐達は去ったみたいだね

You kept me warm within your arms.
君の腕で暖めてくれた

The clouds are gone, there's no more rain.
The sun is free, to shine again.
Together is where we both belong.
雲もなくなったし、雨もやんだ
太陽もやっと輝ける
2人で1人だ

[Refrain (2x)]
By any other name your still a rose, buddy,
come rain or shine our love will grow.
Like a flower from the garden
他のどんな名前だったとしても、君はローズだ
雨や陽の光でオレらの愛は育つんだ
庭に咲いた花のように

and I'll give you my heart and soul, forever more,
それから僕のすべてを捧げるよ、永遠に

Feels like we got a thousand miles to go, buddy.
まだ何千キロもあるね、相棒

So nice to know we are on the same road,
一緒に歩めて本当にうれしいよ

and if things were not the same here,
or you were just a stranger.
もし今と同じ世界にいなくても、
もし君がただの他人でも

By any other name your still a rose.
他の何だとしても、君はやっぱりローズだよ

[Outro]
Feels like we got a thousand miles to go, buddy.
この先何千キロもあるように感じるね

By any other name your still a rose.
もしほかの別の名前だったとしても、君はやっぱりローズだよ

It's nice to know were on the same road,
pretty sure it’s the best we could have chose,
either way I would have found you this i know.
同じ道を歩むって知ったときはうれしかったし、
これが僕等にとってベストだったんだと思う
どちらにせよ、僕は君を見つけてたよ、相棒

 

元Emanon(ExileとAloeのユニット)のラッパーだったのが嘘みたいな情熱的なシンガーAloe。

この後世界へ羽ばたいていく彼の成功にも目を見張る部分がありますが、この時期の彼も凄く素敵な歌をたくさん歌っています。

アルバムもオススメ!